Sala 3: A Idade dos Xeos (O Pleistoceno)

[vc_row full_width=”stretch_row” parallax=”content-moving” css=”.vc_custom_1531741217376{background-image: url(http://museosquiroga.org/wp-content/uploads/2018/07/PREGAMENTO-XEOLÓXICO-DE-CAMPODOLA-LEIXAZOS.jpg?id=202) !important;}”][vc_column][like_sc_empty_space height_xl=”344px” height_lg=”” height_md=”” height_sm=”” height_ms=”32px” height_xs=”” id=”” class=”” css=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][like_sc_header type=”h3″ subheader=”Museo Xeolóxico” header=”SALA 3 – A IDADE DOS XEOS: Os cambios climáticos cuaternarios nas Montañas do Courel, as pegadas da Última Glaciación” bgheader=”” style=”default” color=”main” subcolor=”black” align=”left” size=”default” sr=”default” image=”” icon_type=”hidden” icon_bg=”transparent” size_px=”” use_theme_fonts=”yes” google_fonts=”” id=”” class=”” css=””][vc_column_text]O descubrimento e exploración das covas das Montañas do Courel abriu unha fascinante fiestra para o coñecemento dos climas e ambientes do noso pasado, tanto a escala local coma global. Os espeleotemas agochados nas covas do xeoparque constitúen rexistros paleoclimáticos excepcionais que detallaron a evolución da temperatura e humidade do noso planeta, coma é o caso da estalagmita da Cova da Arcoia que se amosa nesta sala, que comezou a medrar hai 550.000 anos.

As variacións climáticas rexistradas nas estalagmitas compáranse, entre outros, cos cambios climáticos globais, que inclúen períodos glaciares e interglaciares, e cos avances e retrocesos dos glaciares que ocuparon os cumios das Montañas do Courel no pasado. A dinámica destes glaciares plistocenos reconstruíuse a partir dos sedimentos glaciares e as formas xeomorfolóxicas que deixaron no relevo actual, coma o circo da Devesa da Rogueira. Os paneis da sala ilustran como se superpoñen ás formas actuais do relevo á antiga posición das frontes glaciares dende o momento de máxima extensión glaciar local ata o final da deglaciación, cando se formou a Lagoa da Lucenza nunha cubeta de sobreescavación glaciar. Esta lagoa rexistrou os cambios na vexetación da contorna desde os últimos 10.000 anos, incluíndo a chegada dos castiñeiros ou da agricultura hai 4.000 anos atrás.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_gallery interval=”3″ images=”211″ img_size=”large” css_animation=”bounceInLeft”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]